FYSIOTERAPEEUTENE VÅRE

Elisabeth Lindstrøm Hansen er eier og daglig leder i klinikken. Hun var ferdig utdannet fysioterapeut i 2009 og har i tillegg mastergrad i Musculoskeletal Medicine fra London. Hun har tatt flere injeksjonskurs både i England og i Norge, og har lang erfaring med ultralydveiledet injeksjonsbehandling. Hun er  snart ferdig med spesialiseringen i muskelskjelett-medisin og holder på med videreutdanning i muskelskjelett-ultralyd.

Stein Dragland er eier og har jobbet som fysioterapeut siden 2000. Han er spesialist i muskel og skjelett fysioterapi og spesialist i muskel og skjelett ultralyd. Han har en mastergrad i Musculoskeletal Medicine fra London, og var den første i Norge som gjennomførte dette studiet. Han har tatt flere injeksjonskurs både i England og i Norge, og har lang erfaring med ultralydveiledet injeksjonsbehandling. Stein bidrar også som instruktør i muskel og skjelett ultralyd på landsbasis. Han har driftsavtale med Harstad kommune.

Våre fysioterapeuter har ingen grupper med pasienter under opptrening, langvarig oppfølging for kroniske lidelser, etc. De har ingen ventetid og vi opplever derfor at pasientene kommer raskt til time; dette er en fordel for alle parter. Da jobbes det med å få stilt en så nøyaktig diagnose som mulig, lage en behandlingsplan, samt legge en plan for eventuell avlastning og øvelser. Vår måte å følge opp nyopererte, er å ta inn til time like etter inngrepet for å ta opp en status og snakke om hva man kan forvente av smerter og progresjon. Deretter gis det hjemmeøvelser som feks pasienten gjør i fjorten dager. Hvis pasienten da kommer til kontroll og alt går etter planen, kan det legges på nye øvelser som skal gjøres den neste måneden. Vi sjekker alltid med ultralyd at for eksempel væskemengde/hevelse reduseres, at skruer sitter som de skal og at det ikke er tegn til infeksjon.

I snitt ser våre fysioterapeuter hver pasient 3-4 ganger for èn problemstilling.